Известие

Collapse
No announcement yet.

Въпрос Турбо Алфа 159 жтдм

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Въпрос Турбо Алфа 159 жтдм

    Искам да попитам нормално ли е при форсиране на място и ускоряване турбото "да се събужда" след 2000 оборота . Или поне това отчита стрелката на турбото . Но и докато карам се усеща до 2000 оборота като кола без турбо .

  • #2
    200-те коня на толкова е програмирано ЕКУ-то да включва турбото.За 210-те коня мисля е направено или на 1500 или на 1750 оборота да се включва.

    При премахване на ДПФ, ЕГР и клапи правят ремап на 159-ка 200-та коня и събуждат турбото на по-ниски обороти в зависимост от ремапа.
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от alfa racer GTA Покажи съобщение
      200-те коня на толкова е програмирано ЕКУ-то да включва турбото.За 210-те коня мисля е направено или на 1500 или на 1750 оборота да се включва.

      При премахване на ДПФ, ЕГР и клапи правят ремап на 159-ка 200-та коня и събуждат турбото на по-ниски обороти в зависимост от ремапа.
      Значи да го приемам за нолмално ?

      Comment


      • #4
        Нормално е.
        210 коня надува на 1500
        Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

        Comment


        • #5
          Абе чак на 2000оборота да се усеща,не е нормално,според мене.Моята е сток и като пипна газта и стрелката на уреда "подскача" ...имам предвид тръгва да си надува,ако ще и на 1000оборота да е. Тая кола ако тръгва след 2500 ще е ебати мъртвеца,докато ги стигне.
          Един оглед на геометрията,няма да е лошо,може да е за почистване просто.
          Last edited by undy; d.m.y г., 10:40.
          156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
          147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
          159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

          Comment


          • #6
            Моята също започва да надува щом пипна газта.

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Doctora88 Покажи съобщение
              Моята също започва да надува щом пипна газта.
              +1
              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 16V M-JET 140hp 192A5.000,6 marce-DISTINCTIVE +SELENIA WR (WIDE RANGE) 5W-40 - временно спряна от движение....
              Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20V 210CV
              sigpic

              Comment


              • #8
                Така е записано в книжката мисля или в някакъв документ.

                Сега, това че вашите "надуват" от 1000 оборота, не съм карал "сток" не зная.Моята я купих ремапната, макар че нямах претенции и напълно ме удовлетворяваше "сток".

                Не съм се заглеждал, но от 1000 оборота да тръгва турбото да надува на сток не ми се вярва...????

                1000 оборота са твърде малко, то при едно превключване от 1-ва на втора и след това от 2-ра на трета това турбо ще стане лудо - включи/изключи, включи/изключи ...

                Освен ако не ги държите във високи обороти.

                При мен осезаемо се чувства "дръпването" над 1500-1700 оборота, а до тези обороти предавките 1 и 2 -ра са твърде къси и е нормално да качва оборотите бързо на тях.Е, втора естествено е по-дълга от първа, и се чувства отново "дръпване", но аз на ниски предавки гледам да не "мачкам" предала, защото просто не виждам смисъл.

                По мое усещане най-много дръпва около 3800 оборота, тогава поне аз най-много усещам с тялото си оборотите.Особено на трета.За първа и втора няма смисъл да говорим, те са прекалено ниски предавки и на тях всеки автомобил би трябвало да "дърпа" .


                Все пак който на каквото е свикнал преди това с това прави сравнение и всичко е относително.
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                Comment


                • #9
                  Турбото няма включване и изключване,то работи и върти постоянно. Лопатките на геометрията опредлят количеството въздух,което е нужно в определени моменти, затова предполагам ,че може да му е зацапана геометрията.....примерно,пак казвам.Може и самото управление нещо(маркучи,вакууми). Има тесни специалисти по тоя въпрос. Но определено до 2500об/м колата трябва да набира осезаемо.
                  156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                  147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                  159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                  Comment


                  • #10
                    На 200кьоновите турбото е Борг Вагнер, това с гледането на геометрията е малко "мишън импосибъл" в повечето нормални сервизи. Ключа за отваряне на геометрията е малко специален. Не е като на гарет турбините, отваряш, песъкоструйка, почистваш и сглобяваш.

                    Ако ще се гледа турбината, то първо тест с вакуум за да се определи дали отваря коректно (прави се на студена и на загрята кола), чак тогава евентуално сваляне. По-скоро вакуум маркучетата да имат нацепено или някакви минимални пропуски, също и клапана който управлява турбината.

                    Пс Имах възможност да покарам веднъж стокова 2.4/200кс, стори ми се доста мудна на 1 и 2 предавка, меко казано лагава. Та може и всичко да си е в норми, колегата да не се шашка.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      И моята на 1-ва и 2-ра е мудна и лагава до 1 600-700 оборота... чак ми се струва нереално за такава кола..
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic

                      Comment


                      • #12
                        Нормално е естествено.

                        На новите дизели им слагат по 2-3 турбота, електрически турбота, туин скрол турбота, всякакви начини опитват да измислят за да се отърват от тоя лаг и все още не могат.

                        Какво остава за някакъв дърт дизел с 1 турбо, много ясно че ще е лагав.
                        156 2.0TS

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                          Нормално е естествено.

                          На новите дизели им слагат по 2-3 турбота, електрически турбота, туин скрол турбота, всякакви начини опитват да измислят за да се отърват от тоя лаг и все още не могат.
                          Дали не могат?

                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Comment


                          • #14
                            Нещо не си доразбрал.
                            Лага на динографика не можеш да го видиш.

                            Лаг значи закъснението при реакцията от натискане на педала до началото на ускорението.
                            Лаг няма единствено при атмосферки и двигатели с компресор (supercharger).
                            156 2.0TS

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              Нещо не си доразбрал.
                              Лага на динографика не можеш да го видиш.

                              Лаг значи закъснението при реакцията от натискане на педала до началото на ускорението.
                              Лаг няма единствено при атмосферки и двигатели с компресор (supercharger).
                              Май ти не виждаш че на 1000 оборота тоя дизел е на 900NM
                              156 2.4JTD 136+ PS

                              Comment

                              Working...
                              X